maandag 31 oktober 2011

"Uit de school geklapt"

Op 22 oktober zijn we naar de expositie "Uit de school geklapt" in het Muze in Scheveningen geweest. Van naaischool naar naaldkunst, nuttige handwerken zoals schoolmerklappen, merklappen, stoplappen, quilts en souvenirs de ma Jeunesse. Hier lagen veel werken van Marcella we hebben al jaren contact per mail en deze keer was er een ontmoeting gepland. Ik was heel nieuwsgierig naar de werkjes voor aan haar pronkrol, oh wat hebben we genoten!





Babykleertjes
Rosina Luger tapisserierol, het patroon is in mijn bezit en het begin is gemaakt. Later zal ik er op terug komen.

Haakwerkjes
Breirollen







Deel 2 komt in het volgend blog.

6 opmerkingen:

Lida zei

Ik hoop er morgen naar toe te kunnen gaan, weet niet of het gaat lukken, maar als ik geen plannen maakt gebeurt het zeker niet! Je hebt duidelijk genoten en de foto's smaken echt naar meer! Groetjes
Lida

Willy zei

Ja mooie tentoonstelling, had ik ook graag gezien, gelukkig kan ik zo ook meegenieten.
Bedankt, groetjes

Marie-antoinette zei

Dank je wel voor de rondleiding. Mooie werkjes zie ik.

Gerard zei

Prachtige tentoonstelling en wat een boel schitterende werken. Veel "herken" ik, gezien bij anderen of zelf gedaan. Deze maand staat er in Mirande (zuid-west Frankrijk) weer een "Salon de Patch" op stapel. Alleen is het voor jou wat ver om het te bezoeken...

marijna zei

Jessie, wat een mooie dingen hange er! Bedankt voor de leuke rondleiding. Sta jij zelf ook op een foto?

marcella zei

Ha, een leuk verslagje gemaakt, Jessie, dank je wel.