zondag 15 januari 2012

Antiek textiel & naaigerei

Het verzamelen van antiek naaigerei hoort bij mijn handwerkhobby door het bezoeken van antiekmarkten, beurzen, zoeken op marktplaats en ebay laat ik jullie wat van mijn verzameling zien.

Dit oude vitrinekastje heb ik gekocht in een van onze favoriete antiekwinkels, helaas zijn ze gestopt met hun winkel en daardoor kon ik dit kastje kopen.

Mijn verzameling is begonnen met dit speldenkussentje annex doosje, ik zag het op een antiekmarkt maar ik vond de prijs te hoog. Eenmaal thuisgekomen had ik spijt dat ik het niet had gekocht, maanden later kwam ik het weer tegen en het was nog niet verkocht dus nu was het voor mij!


Bij het open maken zat dit erin.

Daarna ben ik een heel apart doosje tegen gekomen het is zilver gemaakt in Engeland / Birmingham 1918 dit is een collectors item en ik ben hier heel blij mee!

                                                
En zo ziet het van de binnenkant uit!

Dit kocht ik in Engeland / Turnbridge Wells het is niet antiek!

Jaren later vond ik hetzelfde doosje als het eerste voor een tiende van de prijs!


Bij het openmaken zag ik dit.

Dit was mijn volgende aanwinst, weet niet meer waar ik het gekocht heb.

De volgende heb ik op marktplaats gekocht voor een prikkie!
In het onderste deel zit een centimeter.


Dit speldenkussen heb ik op een antiekmarkt gekocht afkomstig uit Engeland en gevuld met zand, vroeger werd dit gedaan zodat de naalden of spelden scherp bleven.


8 opmerkingen:

Monica zei

Wow, wat leuk zo'n verzameling van antieke speldenkussens en -doosjes, ik kan mij voorstellen dat je dit niet kunt laten liggen

Jeanny zei

Ooh Jessie wat leuk allemaal !!! Eacht schitterende spulletjes.
groetjes.

Willy zei

Leuk dat je een deel van je verzameling even uit de kast haalt. Wat een prachtige exemplaren. Dat éne doosje is wel erg apart met voor elke speld een plekje.
Groetjes

Gerard zei

Wat mooi! Ik ben geen jaloers iemand, maar nu ik dit zie, toch wel bijna! Het zilveren doosje met die schitterende cirkels waar de naalden in gestoken worden is in één woord: schitterend! Wat een juweeltjes!

Anoniem zei

Hallo Jessie.

Een hele mooie verzameling.

Gr. Ria

Laura zei

Wat een mooie verzameling oude spulletjes.
groetjes Laura

marijna zei

Jessie, wat een leuke verzameling heb je al. Ik zou er accuut ook mee willen beginnen. Doe ik niet hoor. Ik heb al genoeg vezemelingen hier liggen.

Kiekplaotiesenzo zei

Goh jessie wat vreselijk al deze spulletjes! dit blogje is me helemaal ontgaan en zie het nu pas. zo leuk om te zien. groet,Diny