zondag 29 januari 2012

Dagje Roermond

Donderdag met Marian een dagje Roermond gedaan, het weer was ons gunstig gestemd, het was droog. Nadat we hier en daar wat rond gesnuffeld hadden togen we naar Naald en Draad dit was ons doel, je hebt hier ogen tekort om alles weer in je op te nemen. Het toeval wilde dat Jozé uit Enschede er ook was met een vriendin en we gezellig samen koffie dronken en het werk van Jozé bewonderden. Daarbij liet ze me een boek zien uit de winkel en laat dit nu net het boek zijn wat ik op mijn verlanglijst had staan! Wat een prachtboek met heel veel patronen om leuke hebbedingetjes van te maken.




De keuze in deze winkel is heel erg groot garens in vele kleuren en variaties en tot mijn grote verbazing een grote keuze in het Broder Special in kleur en diktes, ik heb het hele internet afgezocht en kon nergens iets vinden. Met ons Schwälmergroepje wilden we namelijk met kleur gaan werken en je hebt dan verschillende diktes nodig, we hebben toen kleuren gekozen wat erop dat moment voorhanden was. Hier zie je de begin fase.


Ria en ik hebben voor deze kleuren gekozen Annie, Tonny en Willy blauw. Het is de bedoeling dat er boven langs een open rand komt en dan wordt er een tasje van gemaakt.

Dit geurkussentje heeft Willy gemaakt van haar eerste werkstuk in Schälmer.

Hier zijn ze aan het werk, van links naar rechts Willy, Annie, Ria en Tonny.

Dit zijn mijn aankopen, het kaartje met kant kocht ik bij Clayre & Eef dit is ook een heel leuk snuffelwinkeltje, broder garen in rood, bobbins, een lintje met kruissteek, mini borduurring en een houten garenkaartje.
Was ik dit bijna vergeten, zijn dit geen leuke houten charms om ergens op te naaien?

Tijdens ons gezellig onderonsje had Jozé het voorstel om een bloggersdag te organiseren bij Naald en Draad, dit viel natuurlijk meteen in de smaak, dus blogsters hou het in de gaten wanneer dit wordt gehouden zo kunnen we dan in levende lijve met elkaar kennis maken!



9 opmerkingen:

Joze zei

Hallo Jessie,

Wat heb je een leuk verslag gemaakt, het is precies zoals je het verteld. Ook ik heb erg genoten die dag en vond het leuk om met jullie kennis te hebben gemaakt. Ik heb al verschillende pogingen gedaan om volger te worden van je blog en dat is mislukt, maar de aanhouder wint,

Liefs Joze

Jeanny zei

Ja Jessie een mooi boek. Je kunt je wel voorstellen, dat het hier ook is aangeschaft. Mooie aankopen heb je gedaan.
Ook ik vind het en pracht voorstel die 'Bloggersdag' bij Naald en Draad.
Groetjes.

Lida zei

Wat een gave boeken, ik heb er wel enkele maar dus nog niet allemaal! LOL! Wat zul je veel plezier hebben met al deze gave patroontjes! Je hebt net zo'n gezellige dag gehad als ik dus, samen met gelijkgestemde zielen! Dan kun je nu ook nagenieten en lekker aan de steekjes, veel plezier ermee, groetjes
Lida

Saskia zei

Wat een leuke dag heb je gehad in Roermond!
Houd je me op de hoogte van de eventuele bloggersdag?
Want ik vind dat een goed idee!
P.S. Ik heb je gisteren gemist in Nijkerk!

Monica zei

Geweldig leuk die borduurboeken Au fil du temps, ik kocht er in Frankrijk, en wat gezellig een dagje stappen in Roermond en met een leuke buit thuis te komen

Johanna Zweden zei

O Jessie wat een gaaf boek, nu daar kan je hele leuke dingen uitmaken
Wat een schitterend borduurwerkje is dit, en dat geur kussentje dat Willy heeft gemaakt enig
Kijk uit naar het resultaat'
Groetjes Joke

Willy zei

Wat zijn er toch veel mooie Franse borduurboeken. Zo leuk ook dat rood op wit. Leuke spulletjes heb je verder gekocht.
Mooie borduurtechniek zijn jullie mee bezig. Het kussentje is ook al zo mooi.
Groetjes

Gerard zei

Mooie boeken zijn altijd een aanslag op mijn portemonnee, want ik kan ze zo moeilijk laten liggen...Het kost me heel veel moeite om ze NIET te kopen, maar ik dkijk wel, maar schaf ze niet aan, anders koop ik alleen maar boeken en daarna moet ik nog beginnen met de materialen aan te schaffen...Ik ga dus maar weinig naar dit soort winkels. Gelukkig zijn er niet veel in de buurt, maar op internet is helaas ook alles te koop.
Schwälmisch borduurwerk is prachtig!

Jessie zei

Hallo Gerard, mijn voornemen is ook om geen boeken meer te kopen ( als je mijn verzamiling eens kon zien )maar dit stond al heel lang op mijn lijst. Ik had het op internet gezien, maar als je het bestelt valt het ook wel eens tegen. Roermond is voor mij met openbaar vervoer ook nog een uurtje reizen, dus doe ik dat ook maar af en toe. Maar hier geniet ik van!