dinsdag 24 januari 2012

Het kindje van.......

Nadat mijn Marker buideltasje klaar was had ik een restje over en heb ik er dit geurzakje van gemaakt. Het is bestemd voor een lieve handwerkvriendin zij geniet zo van het handwerken en is altijd in voor iets nieuws. Zij wordt op 30 januari 80 jaar, lieve W. ik hoop dat je nog heel lang deze mooie hobby kunt uitoefenen en nog lang naar onze club kunt komen. Jouw werk en enthousiasme is voor ons een genot, ik hoop en weet heel zeker dat ik je hiermee een groot plezier doe, je was zo enthousiast over deze techniek van Marken, dus geniet ervan!

Hier is moeder en dochter, geborduurd op Changeant zijde met DMC perlé nr. 8, het zijn de rozen die geborduurd worden op het Marker Bruidslijf. De kleuren die gebruikt zijn kan je zelf samenstellen, het Markerwerk is bont in allerlei variaties. Voor het tasje had ik bij Sary een randje gekocht voor de afwerking en met de hand erop genaaid en het opgevuld met fiberfill, op de achterkant heb ik mijn initialen en het jaartal geborduurd. Om op niet aftelbare stof kruissteek te borduren rijg je er een klein lapje aftelbaar linnen op. Hierop borduur je dan de steken en worden de draden linnen er voorzichtig uitgetrokken en krijg je dit resultaat.

Het geurzakje heb ik afgewerkt met een tresbandje, dit had ik nog liggen en heb er 2012 in kettingsteek opgeborduurd, ook dit geeft een goed resultaat. Omdat het een restje was moest ik middenachter een naadje maken en heb het jaartal aan een kant moeten borduren. Ik heb het gevuld met heerlijk geurende rozenblaadjes en haar gisteren cadeau gegeven, haar reactie was heel ontroerend.

7 opmerkingen:

Lida zei

Wat een enig cadeautje, ja die kleine dingen die je voor iemand maakt met liefde en aandacht worden toch dubbel gewaardeerd! Jouw kersthangertje hangt nog aan mijn sneeuwmannenboom, kijk er zo iedere dag naar! Fijne dag
Lida

Jeanny zei

Ooh Jessie, wat zijn ze toch mooi, een geweldig cadeautje ook voor W.
Groetjes.

Anoniem zei

Hallo Jessie.

Prachtig dat geurzakje, ik zou haast jaloers worden op W.
Maar ik gun het haar van harte.
Groetjes Ria.

Willy zei

Wat zijn beide zakjes prachtig. Een heel speciaal cadeau voor jarige W.
Groetjes

Laura zei

Heerlijk, ik houd van geurzakjes en ze zijn altijd leuk!
lieve groetjes Laura

Gerard zei

Prachtig en lief cadeautje.
Zo gebruik je de Marker bruidsrozen ook voor andere dingen. Prima idee!

Johanna Zweden zei

Wat is het schitterend geworden, zit er met bewondering naar te kijken
liefs Joke
en dank je wel voor je mooie borduurwerkje dat ik vandaag heb mogen ontvangen, ik zit er zo van te genieten