dinsdag 3 januari 2012

Nieuwe voornemens

Het nieuwe jaar is drie dagen oud en zoals elke handwerkster zijn er weer genoeg plannen wat er allemaal gemaakt gaat worden. De pronkrol waar nog heel veel technieken liggen te wachten, mijn Rosina Luger waar twee patroontjes van klaar zijn en ons Schwälmergroepje waar we mee verder gaan. Voor de pronkrol ben ik bezig met Russische motieven in Rospis = Holbein op aidastof  7 hokjes op een cm, het garen is zijde Venne rood  9-303. Dit patroon wordt gebruikt voor een rand in een handdoek, andere motieven gebruik uit een Handwerken zonder grenzen.


De tapesserierol is gemaakt door Rosina Luger in 1864, het zijn 40 verschillende patroontjes op 11 draads Jobelan ivoor, het geborduurde gedeelte is 6 cm en er worden 39 kleuren dmc in gebruikt je kan ook kiezen voor zijde, maar dat werd een beetje kostbaar. Het begin is gemaakt mijn voornemen is een patroontje per week te maken. Het garen op de foto is voor het volgende patroon.



P.S. Kijk eens op mijn link voor freebees, er zijn prachtige patronen te downloaden!

10 opmerkingen:

Jeanny zei

Mooi patroon van het Russische motief voor de pronkrol.
Tja en Rosina Luger....zou ik er ook nog eens aan beginnen??? Het patroon ligt hier en het is prachtig. Wie weet.....ooit !
Groetjes.

Monica zei

Wow, wat ben jij met veel en leuke dingen bezig, succes

Lida zei

Wow, wat is dat toch een mooi patroon, zag het eens liggen op een tentoonstelling, ik wens je veel succes met je rol en al je andere creaties! Groetjes
Lida

mieke zei

Mooi die borduurwerken en werkjes.
Jammer dat Heerlen niet in de buurt ligt, anders zou ik bij je op les komen !

Jessie zei

Mieke,voor mij geldt dat ook, als ik een workshop of cursus wil volgen moet ik uren reizen!

Johanna Zweden zei

Dit gaat schitterend worden Jessy kijk er naar uit om de rol te zien groeien

Groetjes Joke

Corrie zei

Wat spannend om al die handwerken te zien groeien, zo beginnen we weer heel graag aan een nieuw jaar waarvoor ik je alle goeds toewens. De Rosina Luger ligt hier ook al lange tijd te wachten, zó mooi is die. Prachtig wat je laat zien aan borduurwerk en je Marker buideltasje is een schoonheid.

marijna zei

Jessie, mooi dat Russisch borduurwerk. Tapisserietje ziet er mooi uit. Veel borduurplezier in het komende jaar.

josé zei

Jessie wat leuk dat je bij mijn nieuwe blog langs komt. Ik was nog niet opnieuw gestart. Was al jaren bij web-log maar dit komt volgens mij niet meer goed.

Deze borduurrol van veertig patroontjes ligt ook nog bij mij,maar 2 ook geborduurd. Ik heb te veel om handen. Velen werkjes te gelijk. Dit jaar maar eens wat af maken voor ik aan wat nieuws begin.

Het patroon in rood daar boven vind ik prachtig!!

Ik vind te veel mooi en leuk.Veranderen in het nieuwe jaar.

Kijken of mij dit lukt.

Gerard zei

Sterkte met de Rosina Luger lange lap! Hij wordt prachtig, maar ik ben na het tweede patroontje afgehaakt en begon de Berliner. De reden? De beschrijving leek erg simpel, maar ik las het toch verkeerd en kwam helemaal fout uit. Ik heb het niet uitgehaald en het ligt ergens, maar ik ga er niet mee verder, ik maak mijn theedoek eerst af.