donderdag 23 februari 2012

Rugpand Marker Bruidsrijglijf in wit!

Zo als jullie al eerder hebben gelezen ben ik een groot bewonderaar van het Markerborduurwerk in al zijn varianten. Enkele maanden geleden heb ik de workshop gevolgd bij haar en heb inmiddels mijn eerste proeflap verwerkt tot een Buideltasje. Hoewel het zwaar te borduren is ben ik er een beetje verslaafd aan geraakt en is mijn tweede lap ook klaar in wit. In wit wordt nooit een bruidsrijglijf gedragen in Marken, maar ik vond het ook mooi om dit te maken.


Het is moeilijk om in wit iets te laten zien.
Nu rest me nog het patroon in de bonte kleuren te maken en deze is dan voor aan de pronkrol, het patroon is opgetekend, eerst de kleuren uitzoeken en ik kan eraan beginnen.
Nadat ik het borduurwerk had opgestreken dwaalden mijn gedachten naar het rijglijf in zijn geheel en dat wilde ik toch ook wel graag maken, maar de vraag was voor wie?
Opeens wist ik het, stom dat ik er niet eerder aan had gedacht, in mijn hal staat een antieke paspop en deze gaat hem dragen. Meteen heb ik bij haar alle materialen besteld, zal ze een dezer dagen ontvangen ik verheug me erop!

13 opmerkingen:

Marianne zei

oooohhhh wat is dit supermooi !!
Neem je het maandag mee om te laten zien in het echies?
Freubelgroetjes, Marianne

Lida zei

Oh wat is dit mooi! Ik vind ton sur ton altijd zo prachtig! Laat je ons straks ook zien hoe het aan de rol gaat en hoe straks het lijfje op je pop staat, wordt vast geweldig! Veel plezier met de steekjes,
Lida

Johanna Zweden zei

O wat schitterend Jessie, zit er met open mond naar te kijken
groetjes Joke

Gerard zei

Zo'n bruidsmotief in het wit vind ik prachtig, maar dat wist je al.
Ik bewonder je idee om een bruidsrijglijfje te maken voor je antieke paspop. Lijkt me fantastisch! Succes!

Willy zei

Hier nog een oooooooh Jessie, prachtig! Je zal maar zo'n bewerkte trouwjurk hebben.
Groetjes

Anoniem zei

Het is prachtig Jessie.
Ik ben benieuwd als we het maandag, in het echt zien geweldig.

Gr. Ria

Jeanny zei

Mooi Jessie, heel mooi !

Joze zei

Hallo Jessie,

Het is niet mijn ding om te doen, maar wat mooi is het geworden. Super dat is nu wat men met handwerken bedoeld, ben nieuwsgierig naar je volgende werken.

Groetjes Joze

chrisje zei

Een prachtig borduurwerk. Dit is echt wel mijn ding;
Groetjes Chris

Anoniem zei

hallo Jessie.
Wat geweldig mooi.
Ik verheug me al op maandag,dan kan ik het echt en van dichtbij zien.Jessie je hebt gouden handjes.
groetjes Tonny

marijna zei

Wat ziet dat er in het wit mooi uit!

Conny's-blog zei

Wat een werk, maar heel mooi gedaan, een kunstwerkje hoor.......
Groetjes Conny.

janitam zei

Wat mooi, prachtig wit op wit. groetjes van Janita M