maandag 14 mei 2012

Een drukke week

Een drukke week ligt achter me, de club, mijn wekelijkse fysio en dan eindelijk de uitslag van de cardioloog. In het verleden heeft Peter een hartoperatie gehad waar veel is mis gegaan, het was een zeer emotionele tijd waar ik niet meer aan wil denken, het leven gaat door met al zijn ups en downs. We hebben nu de keuze gekregen om het te proberen met de nodige medicatie, of om het traject te volgen van de vorige keer met al zijn risico's vandien. We hebben voor de eerste keuze gekozen omdat het op dit moment redelijk stabiel is en proberen de draad voorzichtig weer op te pakken.
Afgelopen week waren we 44 jaar getrouwd en werd ik verrast door Peter met deze mooie terrine, bij haar klik was ik verliefd geworden op haar terrine met de vele handwerkjes. Nu hij heeft al een plaatsje gekregen in mijn rode kamer, nu moet ik zorgen dat hij mooi gevuld wordt.


 

Vorige week werd ik ook al verrast door Trudy, zij gaf me dit zelf gemaakte doosje waar ik nu al mijn gedichten en spreuken in heb gedaan die ik de afgelopen jaren heb verzameld. Trudy nogmaals dank, het heeft een plaatsje gekregen in mijn kamertje!


Vrijdag ben ik met Marco plantjes gaan kopen voor de bakken op mijn balkon en heb ze gisteren allemaal geplant. Er is de afgelopen winter weer veel bevroren en ik ben bang dat mijn vijg het ook niet heeft overleefd, dit vind ik wel heel erg daar ik vorig jaar 2x maal heb kunnen oogsten. Dit kwam vooral door het mooie voorjaar, want de vruchtvorming gaat altijd door.



Zo zag het er vorig jaar uit, nu is er nog geen groen aan te bespeuren maar ik geef de hoop nog niet op omdat de afgelopen maanden erg koud waren. Planten en bloemen is ook een passie van mij en ik ben blij dat ik op hoogte zowel letterlijk als figuurlijk in de aarde kan wroeten. In de bakken staan nu zaailingen van pruimtomaatjes, asters, ridderspoor en lavatera. De zon moet nu zijn werk doen want ze moeten nog hard groeien. In een volgend blog zal ik wat foto's publiceren van mijn oude blog hoe mijn tuin eruit zag op zes hoog.

5 opmerkingen:

chrisje zei

Proficiat met jullie 44 jaar huwelijk. Hopelijk komt het allemaal in orde met je man.
Groetjes Chris

Johanna Zweden zei

Ben blij dat alle onderzoeken nu achter de rug zijn, en dat jullie nu weten wat het is
Sterkte

Nog gefeliciteerd met jullie huwelijks dag en wat een schitterende terrine, echt Engels.Heb een mooi bord wat erbij past, zal het eens opzoeken voor je, dan is het voor jou

Wat een mooi doosje

Fijne dag liefs Joke

Conny's-blog zei

Geniet met elkaar, 44 jaar is niet niks hoor.......en sterkte met je man.......gr.Conny.

Jeanny zei

Gefeliciteerd met jullie huwelijksdag. Een prachtige terrine heeft Peter je gegeven!
De andere zaakjes hadden we vanmorgen al telefonisch besproken.
Lieve groetjes.

Marijke zei

Wat een schattige terinne heb je gekregen Jessie, helemaal als er allemaal mooie spulletjes in zitten! En natuurlijk van harte gefeliciteerd met je trouwdag.
Het doosje is ook prachtig.
Lieve groet, Marijke